poniedziałek, 2 stycznia 2017

potrzeba

Projekt jeszcze nie kupiony, ale ze względu na mpz to wydaje się właściwy kompromis. Miałem już dom, większy, i teraz wiem, że tyle m2 mi nie jest potrzebne. Kominy to tylko zostanie ten do kominka. Sporo zmieniać, to raczej kosmetyka -likwidacja komina, zmiana okien itd. Zastanawia mnie ten strop, poddasze potraktuje jako ewentualny skład rzeczy zbędnych.
Projekt indywidualny to chyba duże pieniądze? to Ci pomogę troszkę bo dzięki Twojemu projektowy i zastanawianiu się wpadł mi pomysł
na swój dom tj doświetlanie pomieszczeń.
Mała inspiracja z uczelni
Tylko w dach daje poliwęglan a w strop szybę okienną a na to daję okiennicę i robię to na poddaszu
a na zimę prowadnica i zgarnianie śniegu i teraz zbieram pomysł na to
aby to chciało tak działać jak ja teraz to widzę.
U Ciebie potrzeba kosmetyki nie jakieś radykalnej tylko pomyśleć jak co wykorzystać i
nawet to załamanie w salonie prawy środkowy bok rzutu.
Bo widzi zamierzam teraz u siebie poprowadzić okna do prawie linii gruntu a za nie do poziomu parteru "wstawić" ścianę fu.
Cel ma się grzać od słońca i dogrzewać posadzkę w salonie.
A jeszcze do okien w dachu u Ciebie przy nie zamieszkanym poddaszu będzie łatwiej...
ja muszę kombinować bo zamiast dom na stoku od południa to mam w brzegu od północy i największa elewacja jest właśnie od północy
z minimalnym skierowaniem na wschód.
Jak oceniacie można zrobić z niego energooszczędny:
- ściana zewnętrzna pustak ceramiczny 25cm + 20cm styropianu - jak w projekcie
- ewentualna zmiana wentylacji na mechaniczną z rekuperacją, może z GWC
- dać dodatkowe ocieplenie pod dachem + 10 cm styro w garażu (na ścianach od części mieszkalnej?
- CO + CWU albo gaz (piec kondensacyjny) albo ekogroch (nie wiem czy będzie taniej niż na gazie) ?
- zastanawiam się nad instalacją solarną do CWU - w projekcie dach kopertowy i 25 stopni nachylenia nie wiem czy to dobre warunki dla solarów?
- na co warto zwrócić uwagę, co usunąć, chętnie wysłucham bardziej doświadczonych separator
U Ciebie okna na elewacji "ogród" więcej tego trzeba
kominkiem myślę że obskoczył by i ogrzewanie całości i ciepłą wodę uż.
zawsze można dać wrota z wełny aby nie przegrzewało pomieszczenia pomysł tak w czasie pisania....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz