niedziela, 11 marca 2018

przepisy

Jak daleko masz od studni. W przepisach jest 30m no chyba, że zaizolujesz drenaż od dołu (wtedy tylko 15m). Ty robiłeś izolację, czy nie.
Ile kosztuje Cię eksploatacja? studni nie ma, korzystam z wodociągu, zbiornik główny poś jest prawie przy budynku do 1m od ściany, koszt eksploatacji to raz w roku opróżniam -49 zł w 2006r, drenaż zgodnie z przepisami 2 m od ogrodzenia (położone wzdłuż dwie rury w odległości ok 2m od siebie. Zdjęć nie potrafię dołączyć.Widzę że temat nieco "pachnący" a ja właśnie szukam pomocy w tym temacie:
Buduje domek podpiwniczony. W piwnicy mam zaplanowaną małą kuchnię i toaletę - co nie podlega dyskusji.
Moje pytania do doświadczonych i użytkujących rózne tego typu rozwiązania: jak najlepiej zrealizować odprowadzenie z piwnicy? 1. Czy osadzić szambo ponizej poziomu parteru a z piwnicy pompować w górę specjalną pompką? 2. Dodac drugi niższy zbiornik szamba specjalanie dla piwnicy? 3. Inne pomysły? Jesli 1 to gdzie umiescic pomkę? Na podlodze piwnicy? Poniżej poziomu podłogi? Na zewnątrz? Czy to urządzenie hałasuje? Jakie pompki polecacie?
Jesli gdzies na forum znajdują sie odpowiedzi na moje pytania to prosze o skierowanie mnie tam. Szukałem sporo ale niczego nie znalazłemTeż mam szambo, ale mam nadzieję, że w ciągu kilku lat będzie kanalizacja. Płacę 160cł za wywóz ok 10m3. Tak na prawdę jest tam ok 8,5m3.
Tyle kosztuje kurs i już.
O wadach i zaletach raczej wątpliwych bo same wady takiego rozwiązania nie piszę bo już przedmówcy się wypowiedzieli.
Natomiast intryguje mnie inna kwestia. Jak firma wykonująca instalację kanalizayjną w drodze ją wykona jeżeli jest wysoki poziom wód gruntowych. Pamiętam jak była kopana dziura pod moje szambo. Do fundamentów domu było 1m a podmórówka wykonanego ogrodzenia już była podmyta obsuwającą się ziemią. Grunt jest przepuszczalny, powiedziałbym żółty piach poniżej 60cm, więc jak dokopaliśmy się do wody obsypywało się aż miło. Co oni robią jak droga 6m szerokości i z obu stron ogrodzenia klinkierowe?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz